16. juli 2024

Yrkestransportforskriften - fatsettelse og iverksettelse av endringer

Dette er viktig informasjon om endringer i regelverket som gjelder for yrkestransportforskriften. Disse endringene er vedtatt og vil tre i kraft 1. september 2024. Vi oppfordrer alle til å sette seg godt inn i de nye reglene.

13. juli 2024

Gratis batterihelsetest

Nå deler vi ut 20 gratis batterihelsetester - Husk å bestille innen 1.august

05. juli 2024

Overlevering av NOU del II

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) lover enda flere grep for å rydde opp i bransjen.

11. juni 2024

Kompetanseløft i fokus i ny taxioverenskomst

Mandag 10. juni klokken 18:30 kom Fellesforbundet og Norges Taxiforbund til enighet om den nye taxioverenskomsten.

24. mai 2024

Oppdatering - engangsavgiften rullestoldrosjer

Regjeringens forslag til revidert nasjonalbudsjett 2024 ble lagt frem 14. mai, og skal etter planen vedtas 21. juni.

24. mai 2024

Storaksjon mot drosjer og busser på Romerike og i Oslo

Den 23. mai 2024 gjennomførte flere etater en omfattende kontroll av taxier på Romerike og i Oslo. Formålet med kontrollen var å forbedre trafikksikkerheten og sikre at alle trafikanter kunne ferdes trygt på veiene. Kontrollene ble gjennomført på strategiske steder som Gardermoen, Oslo S, Hjortneskaia og Vippetangen.