Medlemstilbud - Batterihelsetest

Bruker du elbil som taxi og lurer på hvordan egentlig står til med batteriet? Nå har du muligheten til å delta i et forskningsprosjekt som gir deg svar på dette. Tilbudet er tidsbegrenset og koster kun 999,- for medlemmer av Norges Taxiforbund.

Bestill innen utgangen av august for å få de eksklusive fordelene i avtalen. Du har fortsatt mulighet til å gjennomføre selve testen på et senere tidspunkt, så lenge du har bestilt i tide.

Fordeler ved prosjektet:

Takket være samarbeidet med Elbilforeningen og Aviloo, har vi startet et prøveprosjekt som ikke bare kommer den enkelte eier til gode, men også næringen som helhet. Vi lanserer resultatene fra prosjektet på vår landskonferanse i oktober. Resultatene vil gi eierne en god oversikt over hvor lenge man kan forvente å ha en bil i drift, og bidra til å sikre at videresalg av bilen reflekterer bilens tilstand, selv om den har vært brukt i næringsvirksomhet. Ved gjennomføring av batterihelsetesten får den enkelte eier utdelt et sertifikat som bekrefter batterihelsen i din bil og kan bidra til at du får solgt bilen til faktisk markedsverdi.

"Vårt mål er at minimum 50 taxieiere, landet over, kjenner sin besøkelsestid. Ikke bare får de visshet om batterihelsetilstanden i egen bil, og dermed bilens restverdi. Fellesskapet får også et verdifullt innblikk i hvordan det står til med batteriene i den norske, elektriske taxiflåten," sier Torbjørn Brenna, Direktør i Norges Taxiforbund.

Krav for deltakelse og rabatt:

Forutsetningen for å få den tidsbegrensede rabatten er at taxien din har kjørt minimum 100.000 kilometer og at du er medlem av Norges Taxiforbund. Rabattkoden finner du ved innlogging på MinSide, og det vil bli foretatt kontroll av aktivt medlemskap.

Hvorfor ta en batterihelsetest?

Batteriet utgjør store deler av verdien til en elbil. Derfor er det naturlig å få sjekket batterihelsen. Ved å ta en batterihelsetest får du god innsikt i hvor god tilstand batteriet ditt er i. Batterihelsetesten resulterer i et batterisertifikat som gir en objektiv og uavhengig uttalelse om din elbils batteri.

Hvordan gjennomføre testen:

1. Hente testutstyr: På valgt Viking-lokasjon får du utlevert Aviloo-boksen, som enkelt kobles til OBD-porten på bilen din. Våre partnere hjelper deg ved behov, og sikrer at bilen faktisk er (eller nylig har vært) en taxi. Privatbiler kvalifiserer ikke for dette tilbudet.
  2. Lade og starte test: Lad batteriet til 100%. Start testen på mobil, via lenken du har fått på SMS eller e-post. Du blir så guidet gjennom prosessen på en enkel og intuitiv måte.
  3. Gjennomføre test: Kjør batteriet ned fra 100% til 10%. Dette har du opptil 7 dager på deg til å gjøre. Du kan ikke lade batteriet mens testen pågår. Om dette skulle forekomme, må du lade batteriet helt opp og starte testen på nytt. Når testen er gjennomført, får du normalt tilsendt ditt batterisertifikat innen 2 dager. I sommerperioden kan det gå noe lenger tid.
  4. Returnere testutstyr: Lever tilbake Aviloo-boksen når som helst innenfor utlånsperioden på 7 dager. Dersom du bruker hele utlånsperioden på å kjøre testen, kan du levere boksen neste virkedag.

Testene kan gjennomføres følgende steder:

• Viking Kontroll Bergen
  • Viking Bodø
  • Viking Kontroll Drammen
  • Viking Kontroll Fredrikstad
  • Viking Gjøvik
  • Viking Hamar
  • Viking Kontroll Jessheim
  • Viking Kristiansand
  • Viking Kontroll Oslo
  • Viking Kontroll Stavanger
  • Viking Tromsø